Tuesday, November 27, 2018

An apology to Mr. Soros

More reporting on the TV Marti program on George Soros:

OnCuba reports that John Lansing, head of the U.S. agency that oversees Radio/TV Marti, has apologized to George Soros and to the head of his foundation for the program that he judges to be “utterly offensive in its anti-Semitism and clear bias.” His letters, embedded in the article, are not your typical U.S. government statement; they are a strong and complete rejection of the product that TV Marti purveyed. Here’s hoping that Lansing’s attitude permeates the investigation. He has ordered Radio/TV Marti to hire a Standards and Practices Editor, and he is having a third-party contractor conduct an audit of the past year of Radio/TV Marti’s output.

El Nuevo Herald reports that a total of four employees of Radio/TV Marti have been suspended as the investigation continues, and that the investigation revealed that the Radio/TV Marti webpage had published “excessive attacks on the Quran,” according to director Tomas Regalado. Regalado made that statement in a Miami radio interview last week. The article also mentions a web article based on Judicial Watch materials that was removed from the Radio/TV Marti site but is cached here.

No comments: